HTML

PVNS blog

Friss topikok

Egy ficam, ami nem az volt....

2014.01.14. 14:05 kokke79

Synovitis villonodularis pigmentosa. Szép név egy beteségnek. Bár ha megtudod hogy neked is ilyen van, lehet hogy jobban örülnél, ha mondjuk porcleválásnak hívnák. De nincs ilyen szerencsénk, még magyar megfelelője sincs.

A blogot azért nyitottam, mert miután magam is részesültem a PVNS áldásaiból, sajnos nem igazán találtam olyan fórumot, amelyen egy kicsit megnyugtathattam volna magam, vagy legalább valamivel pontosabb információkhoz juthassak a betegséggel kapcsolatban. Angolul ugyan sok oldal van az interneten, de én még sajnos az orosszal küzdöttem meg, így innen sokkal nehezebb volt kinyerni az engem érdeklő információkat.

Röviden az én előzményeimről. Három évvel ezelőtt volt egy kis céges buli, amin a megfelelő alkohol és hangulat adag hatására némileg roppant egydet a térdem. Azt hittem, hogy esetleg ficam, vagy valami ilyesmi, mivel pár nap elteltével nem enyhült a fájdalom és a duzzanat, elmentem ortopéd szakrendelésre SZTK-ba, némi vizsgálat után ultrahang vizsgálatra küldtek, és ezen a leleten szereplet egy mondat, hogy találtak egy bizonyos "echo szegény képletet". Nekem ez nem mondott semmit, betegség nem volt megnevezve, csak annyi, hogy MR vizsgálatra be kellene jelentkeznem.

Nos pont ezt nem tettem, mivel a fájdalom és a duzzanat szépen elmúlt, úgy gondoltam az élet szép, nem kell nekem semmilyen vizsgálat, tényleg csak egy ficam volt.Azt hiszem ez általában jellemző a magyarok egészségtudatára, csak akkor kell elmenni az orvoshoz, ha már kilóg a bele az embernek.

El is telt bő egy év, amikor egyszer csak minden előjel,megerőltetés,és bármilyen sérülés nélkül hatalmasra dagadt a térdem, tele lett folyadékkal, és mozdítani is alig bírtam. Nem igazán értettem mi történt, mivel tudtam, hogy semmilyen sérülés nem előzte meg ezt az állapotot, akkor meg mi történt?

Szerencsémre nem sokkal korábban megismertem egy nagyon jó sebészt a Sportkórháztból, és szerencsére be tudtam menni hozzá viszgálatra. A vizsgálat lényege az lett, hogy egy tűvel beleszúrt a térdízületbe, amjd onnan 180 ml folyadékot szívott le. A folyadék vörös színű volt, mint a vér. Én pedig, akinek szerencsére ez volt életem első "komolyabb" orvosi beavatkozása, azt hittem beszarok, úgy fájt. Illetve akkor azt hittem, hogy fájt. De erről majd később. Orvosom nagyot nézett a folyadék színe és mennyisége láttán, és azt mondtam, hogy sovány malac vágtában csináltassak egy MR vizsgálatot, mer itten valami nem jól van. Mindenesetre valamivel megkönnyebbülten távoztam, már ami a duzzanatot illeti. Mivel kis hazánk kitűnő egészségügyi ellátását nem ismertem, magam próbáltam egy OEP-es MR időpontot szerezni. Azt hiszem 4 hónapvolt a legközelebbi időpont ami kaptam, de az is lehet, hogy fél év.

Mivel sürgősnek tűnt, és b..ta a csőröm, hogy mi van itt, kinyögtem egy fizetős MR vizsgálatot (5 nap), majd vártam az eredményt. Meg voltam győződve magamban, hogy biztos csak egy szalag szakadhatott el, vagy porc tört le vagy ilyesmi. Aztán megkaptam e-mailben az eredményt. Mellőzném a hosszas leírást, hogy mi és hogyan burjánzik ide-oda a térdem körül, a lényeg pigmentált villonoduláris synovitis.

Azmiaz? Internet. kereső, beírom. Elég sok angol nyelvű oldal,és szinte minimális magyar nyelvű információ. Tumor. Elvileg jóindulatú. A térdízülelti hártya megvastagodása. Egy élmény volt ezt olvasni. PVNS. így kell rövidíteni. Na ezzel meg mit kezdjek.....?

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://pvnsmvan.blog.hu/api/trackback/id/tr545758033

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása